Pomysły na biznes z pomocą technologii druku UV

Większość tradycyjnych technik stosowanych w poligrafii ma sporo ograniczeń, a możliwa do osiągnięcia z ich użyciem jakość jest uzależniona w dużej mierze od wykorzystywanego podłoża, które musi oferować odpowiednią chłonność. W przypadku drukarek UV paleta dostępnych opcji jest znacznie szersza, z uwagi na specyfikę samego procesu. Błyskawiczne utrwalanie tuszu za sprawą promieniowania ultrafioletowego nie tylko gwarantuje możliwość zadrukowywania powierzchni niechłonnych, ale także w znacznym stopniu uniezależnia otrzymywane rezultaty od geometrii i faktury poszczególnych materiałów. Przekonajmy się, przy jakich biznesach sprawdza się druk UV.

Druk UV w branży reklamowej

Druk UV jest rozwiązaniem, które okazuje się niezastąpione dla firm z branży reklamowej. Możliwość uzyskania wytrzymałego na warunki zewnętrzne oraz estetycznego nadruku na większych powierzchniach o rozmaitych kształtach pozwala na przygotowywanie elementów, które trudno byłoby stworzyć w innych sposób. Wiąże się to również z możliwością wyeliminowania konieczności używania innych mediów – folii czy papieru – które przy tradycyjnych technikach muszą następnie być naklejane np. na odpowiednio ukształtowane podłoże – choćby płytę z plexi czy blachę.

Przemysłowe zastosowania druku UV

Druk UV to technologia, która sprawdza się również w wielu zastosowaniach przemysłowych. Dzięki niej istnieje możliwość wykonywania estetycznych i trwałych oznaczeń na powierzchni rozmaitych przedmiotów np. na obudowach maszyn, pulpitach sterowniczych czy poszczególnych podzespołach. Jest on także niezastąpiony przy znakowaniu wyrobów oraz nanoszeniu na nie elementów dekoracyjnych lub wskazówek dotyczących użytkowania. Pomaga również przy umieszczaniu ostrzeżeń wymaganych przez obowiązujące przepisy.